Search This Blog

Thursday, February 17, 2011

Wan Azizah sememangnya mewah !!!

Apakah jenis kemewahan yang dimiliki wanita sehebat beliau. Sebagai seorang presiden sebuah parti politik maka secara tidak langsung segala kemewahannya mudah untuk kita tonton. Mari kita bersama-sama menghitung segala aset yang ada pada beliau.

Apa yang ada padanya? Aset paling berharga beliau adalah sang suami yang bergelar Anwar. Mengapa Anwar begitu berharga. Ini kerana Anwar mampu mendidik Azizah menjadi salah seorg pejuang wanita di tanah air tercinta ini. Anwar merupakan guru dan buku bagi nya,mendidiknya ke jalan yang lurus. Maka dengan itu benarlah Azizah sangat mewah. Pernahkah anda terfikir bahawa apa yg berlaku pada mereka,jarang sekali kita lihat berlaku di tempat lain samada didalam atau luar negara. Seorang isteri hasil dari didikan suaminya yg tercinta mampu membela nasib suami yg ditindas bertahun lamanya sehingga la sang suami kembali ke tampuk pemerintahan utama(ketua pembangkang 4 negeri)

Dari wanita biasa hingga menjadi seorg presiden,beliau sendiri tidak pernah mengimpikannya.Sebagai isteri kerjanya taat pada Allah dan suami. Namun,ujian getir yg di lalui nya merubah diri nya menjadi seorg pejuang Islam tulen. Sebagai bukti, auratnya di jaga,pertuturan nya lembut dan kepimpinan yg menyakinkan. Beliau bukan Imelda, bukan juga Leila,isteri bekas presiden Tunisia. Mengapa mereka di cemuh sehingga ke hari ini? kerna aset nya yg sebenar sampai ke hari ini belum habis dikira,mengapa begitu?berapa banyak laporan tentang kekayaan mereka dilaporkan diseluruh dunia?mampukah anda himpunkan semuanya.

Tanya diri anda, adakah isteri anda 'semewah' Azizah atau sekaya Leila? Duduk dan berbincanglah bersama isteri anda,tanya mereka adakah mereka benar-benar kuat dan tabah sekiranya melalui keperitan dan cabaran seperti Azizah, termasuk lah apabila aset utama nya di bekukan di penjara.

Saya belum berumah tangga, Insyaallah tak lama dah,calon sudah berada disisi. Sekira nya saya mampu mendidik dan membimbing calon yang manis ini,nescaya kami mampu pergi lebih jauh dan hidup dalam keberkatan Allah.Mudah untuk saya mengajar si cantik manis ini, apabila contoh terbaik berada di depan mata iaitu Datin Seri Dr Wan Azizah.

No comments:

Post a Comment